ik citeer 2: Barwoutswaerder

de wonderlijke jongedame

‘Ook de carrière van Metallica had hij blijkbaar niet zo nauwgezet gevolgd als de wonderlijke jongedame die naast hem zat in de Kinepolis van Gent toen daar de dvd Some Kind of Monster exclusief op groot scherm werd geprojecteerd.’

Vereerd was ik. Een kleine, piepkleine link naar mijn persoontje stond daar te gloeien in meandermagazine Ik had op deze dertiende bijdrage van Barwoutswaerder dan ook een reactie gestuurd, ondertekend door ‘de wonderlijke jongedame’ en terloops grappend gezegd dat ik mijn naam wel graag ooit eens in het vet had willen zien staan in één van zijn bijdrages. Dat zou vast nog wel een tijdje duren, had ik toen de indruk.
Toch, ik had nooit gerekend op zijn vijftiende bijdrage waar ik met de titel mocht gaan lopen. Het was een poging om te resumeren wat wij in de turbulente twee voorbije weken hadden meegemaakt: de cinema, de film, het toneel, de voordracht, de slam… Allemaal gedompeld in rode wijn en een passie voor gefilosofeer. Als dát geen cultuurpartnerschap is, dan weet ik het ook niet meer, daarom heb ik hem maar meteen zo gedoopt.
En wat te zeggen nu? Hij had me eens prinses genoemd, waarop ik meteen gerepliceerd had dat ik dat niet was en hij ook geen prins. Nu denk ik, Prins met een hoofdletter, is dat niet beter voor hem?
(en ja hoor, ondanks zijn hekel aan dat hoofdlettergedrocht, lijkt het hem van mij niet in het minst te deren…)

Geef een reactie

