ik beleef 6: Rockeiland

Neen, het is niet iedereen gegund om er zomaar een dag of 4 tussenuit te knijpen en richting de Werchterse weiden te trekken, er zijn andere verplichtingen en dat zelfs voor een student die net een ‘grote’ vakantie begint. Om het verlies wat te compenseren ging ik woensdagavond eens piepen in Puyenbroeck waar Rockeiland plaatsvond. Niet zo groots maar best wel regenachtig gezellig rook het festivalgras op het terrein daar. We zagen respectievelijk Stash, Stijn en Daan het podium bezetten. Aangenaam verrast was ik wel door Stash, die meer kan dan gewoon verdrietig zijn en door Stijn, die een verdomde performer blijkt te zijn met zijn ‘high heels on’. Neen, het was gewoon eventjes alles losschudden na enkele stramme stoelweekjes. Daan gaf me wat minder voldoening, misschien omdat ik ‘m al teveel zag, misschien omdat ik nog iets mis in hem, het viel me op dat, als je gewoon een ander muziekje bij Daan op de achtergrond zet, hij gewoon voor een Engelstalige Vlaamsche Schlager kan doorgaan! (of is dat nu té overdreven?)

Geef een reactie

