ik beleef 8: een feestje…

Een avond vullen met poëzie is pure eenvoud. Tenminste, als je er een paar poëtische mensen voor uitnodigt. Neem nu eens een man of vijf, een feestvarken en een podium: tegen het eind van de avond krullen je oren onomkeerbaar op van woorden en van hun combinaties. Zo was dat ook na de avond die Prins in elkaar gestoken had voor zijn 28ste verjaardag. Hij had (naast zichzelf natuurlijk) de volgende mensen beet: Joris Denoo, Katrijn Jonckheere, Pom Wolff, Arnoud Richter, Rita van Hauwermeiren en Riet De Bakker. Vonken gegarandeerd.

Ik weet niet meer precies wie de spits afbeet op die historische binnenkoer van de Krankhoeve, noch wie eindigde, maar dat het geslaagd werd, dat is wel zeker te noemen. Iedereen deed zijn ding en dat wanneer hij/zij zich daar precies fijn bij voelde. Zo sprong ook ik aldaar op het podiumvoor mijn lief. Geen aankondiging, neen, geen palmares ook maar gewoon out of the blue en ik mag het volgens mensen wel zeggen: het lukte aardig.

Veel volk was er niet, maar het onderonsje-sfeertje deed wel wat, ook bloedeigen mammie en pappie konden het niet laten om vanuit Tielt op te dagen wat ikzelf uitermate fijn vond. Zij hadden het vooral begrepen op de heer Denoo. Twee dagen later was moeder er nog steeds niet over uitverteld. Ikzelf was dan weer graag onder de indruk van Pom Wolff die ik die avond eens vanuit vooraanzicht mocht beoordelen en daardoor dus wel wat veroveren kon bij mij. Arnoud Richter omdat ik wel eens van plasticiteit houd en Riet de Bakker, omdat het gewoon een dame met een zeer attent haikuïtsch hart is.

Ah, er valt nog wel wat te vertellen, bijvoorbeeld over zwanger zijn of over bouwvakker worden maar ik denk dat ik het hierbij laat, er wacht ijs op mij, en ijs smelt, zoals je weet.

Een gedachte over “ik beleef 8: een feestje…

  1. Jammer dat er niet veel volk was. Was ik niet net terug van vakantie, had ik wel geprobeerd te komen. Zeker na het lezen van dit verslag, ga ik er vanuit dat ik toch iets gemist heb.

    Bart

Geef een reactie

