1 september

Het was me de vakantie wel, veel beleefd, veel gezien, veel genoten en ook wat gewerkt. De cultuurmarkt van vorige week zondag ligt nog op het bureau te blaken in de vorm van enkele dicht- of verhalenbundels: De Broekbewapperde Mens van Robert Anker en de verzamelbundels Poëten in het Parlement en Behoud de Begeerte. Leesvoer voor mij in de eenzame uren. Vanaf vandaag start immers het grote avontuur, het jaartje buitenlands studeren. Het is niet zover eigenlijk, vele Vlaamse steden liggen verder, maar het is wel grensoverwaarts en dat maakt een verschil.

Rijsel, Rijsel, Rijsel,… hierover moet ik dichten.

Weet iemand iets wat rijmt op Rijsel?

PS: ik heb overigens ook goed genot gekend bij Prins en X Roelens daar zondag tijdens hun kop-of-muntspelletje. Een team, dat zijn jullie wel.

2 gedachtes over “1 september

  1. Eicel?

    Of is dat een andere klemtoon?

    Rob van Gijsel?

    Maar wat moet je met zo’n Nederlandse ex-politicus?

    Succes?

    Dat rijmt niet, maar wens ik je wel.

    Bart

Geef een reactie

