zijwaartse travelling langs de ramen van het appartement waarin ik woon (ik geef off-screen commentaar)

een slordig nest, niemand thuis, alles in haast achtergelaten,
de kommen nog balancerend op tafel.

wat properder hier, de mens aan het bureau, de koptelefoon in de
laptop. beter zo als de rest niet teveel hoort.

hier zitten ze te eten, wat een troep: al die mayonnaise, al dat
vet. ze zien ernaar ook.

amper drie uur in de namiddag en al zo snurken op bed.
wat dan ‘s nachts?

wat we hier hebben: mijn kamer. ik alweer aan het typen in
het zoveelste document, de lesnota’s wachten, wachten.

vogelpik spelen tegen de deur is best wel een gevaarlijke bezigheid.
als iemand binnenkomt, zijn de pijltjes nog moeilijk in te halen.

hier ook niemand meer maar de kamer is wel proper gemaakt. eigenlijk
best saai zo, behalve dat gedicht daar op de muur dan.

en zie, hier treffen we mij weer. even bezoekje brengen aan haar.
verder schrijven terwijl mijn buur muziek maakt, gaat immers niet.

2 gedachtes over “zijwaartse travelling langs de ramen van het appartement waarin ik woon (ik geef off-screen commentaar)

Geef een reactie

