zij

we maken geen grapjes
over wie ze is.
ze is vrouw, 21, belg,
heeft een hekel aan bestwil
en de leugens daarom.
links rookt ze,
als ze dat op kousenvoeten doet,
vraagt ze zijn schoenen
om de peuk te doven.
ze moest maar eens leren
dat leven ook de dood inhoudt
maar dat maakt ze graag moeilijk.
zo kan ze het ook niet afleren
om soms eens naar gisteren te verlangen.
ze begrijpt statistisch materiaal.
teevee interesseert haar niet,
ze vindt het leven als soap genoeg
of ze dat ook grappig vindt? ja.

ingezeept leven, zegt ze dan.

5 gedachtes over “zij

  1. ik wil graag commentaar geven op teksten van je, als je dat op prijs stelt. Maar op welke wijze dan? Want commentaar op poezie is heel erg individueel. Heb je al eens recensies gelezen op http://poezierapport.blogspot.com/ ?
    En ja, ik herken je op de foto als zijnde het meisje dat zondag mijn teksten las. 🙂
    Dit weekend voor mij niet, maar ik zou eigenlijk aan nog andere wedstrijden moeten meedoen, indien ik poezie wil performen.
    Voor zaterdag duim ik alvast voor je!

    Een poging tot kritiek: poezie schrijven is oa lidwoorden schrappen bv de leugens, gewoon leugens en iets verder de dood, gewoon dood. Het gaat over de beelden die je wil overbrengen, daarvoor heb je geen lidwoorden nodig.

  2. welkom hier 🙂

    ja, poëzierapport ken ik, het is door de heer Hoorne dat ik ook aan een blogspot begonnen ben.

    Er zijn genoeg mogelijkheden om te performen als je dat wilt doen, check http://www.stichtingzondag.be eens.

    Poëzie schrijven is alles weglaten en toch nog iets overhouden, wat denk je dáárvan 😀 Bedankt!

Geef een reactie

