huisvrouw ontdekt feminisme

het was op een karige broodavond dat zij,
haar adem stokgezet, het schamele verweten,
was opgekomen, de stoel achterover geklapt.

zij wankelde op de dunne streepjes podium
dat haar die keuken bood, dat van haar een
spinnenprooi al lang en vast nog even lang ook.

naakt zat zij op haar hurk nu, staarde filosofisch
voor zich, liet zijn vinger dansen, niet op haar rug
maar in het ijle. voor één keer, de eerste keer.

3 gedachtes over “huisvrouw ontdekt feminisme

  1. Ik zie een prachtbeeld voor me. Met dat beeld ga ik nog even zitten. Zwartwit dat is mijn beeld wel, maar even schudden en dan heb ik ook kleur.

Geef een reactie

