drang en je kent het wel

ik wil soms keihard schoppen op iets.
dat gevoel varieert van een colablikje
of een plasticzak op straat tot een
kat of een kind dat in de weg loopt.
eens goed en hard schoppen, zo erg is dat niet.
hongersnood en aids zijn waarschijnlijk erger.

soms krijg ik daar spijt van. als jij me
grijs als steen bekijkt, me met mijn handen
op de muur drukt en mij het stampen wilt
ontzeggen, ja dan. ah, ik zou je zo onderuit kunnen
halen maar dat doe ik niet. zie jou nu toch:
je bent zo mager, zo dun als een inlegkruisje.

3 gedachtes over “drang en je kent het wel

  1. wunderbarer schlusssatz, aber du weiszt wie es sich verhaelt mit den absorbierenden eigenschaften? auch ich schaue werbung: alles waechst, ueber den kopf und ueberhaupt hinaus.

    duits, want als er staat “roop hat gesagt”, dann soll es eben ortdentlich gesagt sein.

  2. ah, ik zie nu pas dat het van een duitsche logterbeschikkingsteller is… nu ja, geeft me de gelegenheid te zeggen dat ik sowieso met veel plezier door je gedichten heb zitten bladeren, maar van dat inlegkruisje moest ik hardop lachen.

  3. het is een mooi woord om te gebruiken dat inlegkruisje, het zegt veel, het filtert goed. Danke schön fur deine supere commentare oder etwas wie das 🙂

Geef een reactie

