afspraakje

ontmoet me bij die boom daar
ik zal je pijpen-
krullen in het haar bezorgen.
we kunnen ook spelen in de sneeuw
als er ligt, anders
in lepeltjeshouding onder de takken liggen.
zon of maan, ik weet het niet, maar het schijnt
dat wij twee samen vuurwerk en meer zijn:
jij die in mij plonst en tot sissen komt of
ik die woel en jij die afgaat. klinkt bah, ach,
er is meer dan een meer om in te verdrinken,
ontwijk mijn ogen maar, ontwijk mijn handen,
laten we voorlopig gewoon even die
lepeltjeshouding.

(of ben ik nu te zedig?)

4 gedachtes over “afspraakje

Geef een reactie

