ik beleef: nog een wedstrijdje

Het was fijn daar op de uitreiking van de poëziewedstrijd georganiseerd door NOK vzw! Ik wist niet van de wedstrijd toen alombekende Prins me de avond van de deadline aanmaande om ook wat in te zenden. Vervelend was dat. Omdat er iets was misgelopen met weet-ik-veel, moest je de ingezonden op één lijntje in een tekstvak brengen en met een slash de nieuwe regels aanduiden. Eigenlijk moet je dan al wat zin hebben om nog mee te doen aan de wedstrijd maar goed, als Prins ergens aan meedoet, doe ik niet graag onder. Eergisteren, woensdag dus, was de uitreiking van die wedstrijd. Ik had een mailtje gekregen dat ik weleens wat zou kunnen gewonnen hebben en samen met Prins, die een namiddagje vrijaf had genomen, gingen we kijken in de Permeke Bibliotheek, een zaaltje was daar mooi ingekleed voor de uitreiking. Nu bleek dat er wel wat meer zou gedaan worden dan enkel wat uitdelen. Het Kapersnest, de ‘literaire unie’ van dichter Peter Holvoet-Hanssen en jeugdauteur Noëlla Elpers had wat anders in petto. Met een vertederende show speciaal voor de jongere laureaten, haalden ze werkelijk alles uit de kast. Ook Prins en ik konden het wel smaken, we zongen zelfs een beetje mee ook. De hele namiddag zelf werd gepresenteerd door Stijn Vrancken en het was dan ook van hem dat ik uiteindelijk, na een spannende selectie van drie personen uit de laureaten, de eerste prijs overhandigd kreeg. De driekoppige jury van achttienjarigen vonden mijn gedicht vooral de moeite omdat ‘ze het zelf ook wel eens wilden meemaken’, het Kapersnest van zijn kant vond het een ‘perfect liefdesgedicht’. Mja, ik was voor één keer best romantisch geweest, niet mijn beste gedicht vind ikzelf, maar Prins was wel blij toen ik bij het voordragen trots naar hem wees. 🙂
2 gedachtes over “ik beleef: nog een wedstrijdje

Geef een reactie

