late verjaardagsgeschenken

Op mijn verjaardag kreeg ik tien enveloppes in de hand gedrukt. Prins zei me er drie uit te kiezen, ze te openen en dan opnieuw te kiezen. Ik had geen flauw idee wat in de enveloppes zou steken, maar ik vond het wel spannend dat het lot al meteen zeven mogelijkheden zou uitsluiten. Er bleken ‘bestemmingen’ in te zitten, meer bepaald A4’tjes met daarop de naam van een hotel en een korte beschrijving van de omgeving waarin het hotel zich bevond. Ik keek hem glunderend aan. Een weekendje dus!
Ik had al snel de bestemming gekozen. Het zou hotel Victor Hugo worden in Vianden, Luxemburg. De reden daarvoor was vrij simpel, niet alleen wist ik dat Victor Hugo net als ik een tweede naam ‘Marie’ droeg, ik wist ook dat de schrijver eveneens ooit op een mooie 28ste februari werd geboren. De andere bestemmingen die ik niet te zien kreeg, interesseerden me geen zier meer, noodlottiger dan het Victor Hugohotel zou geen enkele andere bestemming geweest kunnen zijn.
Het weekend (het voorbije dus) was prachtig. We bezochten het kasteel in Vianden waarop we vanuit de hotelkamer uitzicht hadden, we bezochten de hoofdstad Luxemburg, Echternach ook en we gingen zelfs even over de grens naar Duitsland om er haar oudste stad Trier te bezichtigen. Druk was het dus, maar ook… zucht! (lees: romantisch)

Laat ons het liever over poëzie hebben! Ook op dat vlak kreeg ik wat late verjaardagsgeschenken. Dit weekend zou ik immers genomineerd zijn geworden voor de Jules van Campenhoutprijs. Blijkbaar werd dan toch voor het gedicht van Rita van Hauwermeiren gekozen. Verder heeft ook Dighter dit weekend besloten vijf gedichten van me in haar volgende nummer op te nemen. Fijn nieuws allemaal!

Nu alleen mijn recht op onderwijs in Frankrijk nog terugkrijgen (dat ben ik al vijf weken kwijt) en ik ben een intens gelukkig mens.

Ja.

Een gedachte over “late verjaardagsgeschenken

Geef een reactie

