onderbroeken

Ondertussen vind ik hier en daar zaken terug die ik blijkbaar ooit uit voorzorg van mijn laptop haalde. Zo lag ergens in mijn kamer een cd’tje met de vermanende titel: ‘…je weet maar nooit!…‘ Inderdaad, dit scenario had ik me inderdaad niet kunnen inbeelden, maar thank god dat ik toen al wist dat je maar nooit wist!

Ik vond er een tekstje op terug waarin ik bezorgd verslag deed over een msn-gesprek dat ik gehad had met een onbekende. Een meisje van 15 had me toen blijkbaar om de één of andere reden toegevoegd. Het gesprek verliep echter nogal stroef en uitendelijk besloot het meisje dan maar het volgende:

Ik hoop dat jij alvast tien bent, want als je boven de dertien bent, wie draagt er dan nog als meisje een onderbroek?’

Ik was twintig toen.

En ja ik droeg een onderbroek.
Nu nog.
Sindsdien voeg ik geen onbekenden meer toe op msn, maar de zorgen die me toen baarden over meisjes van 15 daar, ja, die heb ik nog, misschien nog meer dan toen.
Een gedachte over “onderbroeken

  1. Ik, meisje van 16 en dus tot voor kort meisje van 15, draag ook een onderbroek, en ik ben niks om je zorgen over te maken. Op dat vlak alleszins.

Geef een reactie

