1 jaar ‘kom dichter’

Zo is het gebeurd, eergisteren, 24 mei 2006, is mijn blog één jaar geworden. Voor zij die me nog niet feliciteerden, dat mag nog steeds. Mijn trouwe lezeres heeft me alvast proficiat gewenst. Waarvoor dank.
Ik kon die dag overigens geen toeters en ballonnen bovenhalen voor het feestje, ik was ergens heel erg druk bezig met examens te maken en de scriptie, de scriptie, die is eindelijk ingediend. Ik voelde me aan de balie van de studentenadministratie als iemand die een pas gebaard kind moest afstaan. Het is wat. Ik voel me werkloos nu. Misschien nog erger: inspiratieloos.
Dit gedicht schreef ik overigens nog voor mijn ontslag. Ter ere van mijn éénjarige weblogbestaan, deel ik het met jullie:

onderweg naar een doel

mijn benen zijn te moe om te praten.
ze hangen er slap
bijna tegen de grond.
geen getik

op het dek. waar mijn stoel staat
waait een strakke wind.
die maakt wel geluid,
bijna honend.

als er nu niemand sterft,
kan ik het nog halen.

4 gedachtes over “1 jaar ‘kom dichter’

  1. Ik merk dat ik te vaak en te lang niet heb gekeken. Een jaar, poe.

    Van Harte!

    Overigens voelde ik hetzelfe toen ik mijn eindexamenwerk inleverd, afgelopen maandag. Ik heb vanaf komende dinsdag nog een week om er wat aan bij te schaven, maar toch was het vreemd om het in een semi-definitieve versie af te geven op school.

    We zullen het beiden wel halen, toch?

    Ik probeer te blijven volgen wat je hier allemaal uitspookt.

    Bart

Geef een reactie

