illness-talk

Terug van een weekje ziekenhuis. Ik ervoer de volgende dingen:

– een mens, als hij moe is, kan héél veel slapen.
– een lange reeks luchtbelletjes door je aders zien lopen, is enorm angstaanjagend.
– een Ballustrada op je witte ziekenhuisbed krijgen als leesvoer is plezierig.
– Ik twijfel er niet aan dat gezond zijn en een Ballustrada in je brievenbus krijgen even plezierig is.
– zélf in die Ballustrada te lezen zijn (met dank aan Olaf Risee) is nog plezieriger. Het is een mooie bloemlezing geworden.
– je korsten niet opeten, mag.
– het is fijn iets in je bord te laten liggen.
– oma’s borsten waren de laatste dingen die ik ooit wilde aanschouwen.
– oma moet voorzichtiger zijn als ze in de Aldi gaat shoppen. Je weet nooit of er een doos in de weg staat waarover je kan struikelen.
– verrassingsbezoekjes zijn heerlijk.
– geschenkjes krijgen ook.
– hitte buiten en koorts in het lijf gaan niet samen.
– 40 graden koorts is wellicht sowieso niet gezond.
– oude mensen kunnen heel erg snurken.
– oudere verpleegsters hebben soms de neiging je te behandelen als een bejaarde omdat 95% van de patiënten bejaard is.
– je mag nog zo ziek zijn als je wilt, als een oudere verpleegster de neiging heeft je te behandelen als een bejaarde, kan je je nog heus kwaad maken.
– de nachtverpleger is een grapjas.
– het WK voetbal kon op geen beter moment plaatsvinden.
– schrijven met een infuus in je arm, is niet meteen erg handig.
– nadenken met een kop vol pijn, is dat ook niet.
– na een paar dagen hebben zelfs de barsten in het plafond je niets meer te vertellen.
– Prins houdt van me. Om te tonen dat ik van hem houd, gaf ik hem het paswoord van mijn weblog.
– etc.

Na deze inspanning is het weer tijd om wat te slapen. Dat zal de komende weken nog zo zijn.

Tot later,
Sylvie.

6 gedachtes over “illness-talk

  1. “oudere verpleegsters hebben soms de neiging je te behandelen als een bejaarde omdat 95% van de patiënten bejaard is.”

    Zou je willen dat bejaarden behandeld worden zoals jij behandeld werd?

    Ik hoop dat je er snel helemaal bovenop komt!

    x

  2. gewoon, normaal doen, luisteren, en vooral vriendelijk zijn, zoals niet-verbitterde verpleegsters dat nog kunnen doen, je weet wel, luchtig grapjes maken én niet commanderen!

    grin.

    als ik met 39 graden koorts en 30 graden buiten na uren woelen eens klaag bij de verpleegster over de hitte, hoor ik liever iets anders dan: ‘ja, zèg, wij hebben het hier allemaal warm, zenne!’

    ik doe mijn best,X, bedankt ook voor de terzijde zijnde opmerking! 🙂

Geef een reactie

