pap, de vos en de bliksem

Volgend jaar wil ik journalistiek studeren, volgend jaar wil ik journalistiek…een postgraduaat journalistiek, jawel, in Antwerpen of in Brussel, dat hangt ervan af voor welk ingangsexamen ik geslaagd ben. Wat ook telt, is dat ik dan bij Prins kan gaan wonen. Is belangrijk en handig voor de liefde ook. Daarom oefen ik me intussen wat op de stiel door af en toe interviews af te nemen. Eveneens af en toe is er daarom wat op Meander te lezen. Ik train me echter ook nog anders. Zo ging ik onlangs voor een interviewreeks nog een gesprek aan met mijn eigenste Prins over poëzie. Dat was wel fijn, omdat het mijn eerste keer was dat ik echt een verslag kon schrijven over een gesprek in plaats van het in een ordinaire vraag-antwoord tekst te moeten gieten. Het resultaat schoot op die site wel in het juiste keelgat, het verhaal echter dat ik enkele dagen erna postte over een vader en een zoon die zich naast elkaar verhangen, wat minder. Maar goed, elk zijn smaak en zijn realiteitswaanzin.

Jammer is ook dat pap vandaag jarig is. 53 word hij. Dat is wel bijzonder, want hij is ook van het jaar ’53 en dat beleven komt maar één keer in je leven voor en nog niet eens altijd. Jammer is echter dat een vos vannacht in de rommelende donder en kletsende bliksem onze kippen heeft doodgebeten. Eén de poot af, één de rug open,… nou ja, fijn verjaardagsgeschenk. Ik hoop hem vanavond wat op te vrolijken, maar hoe? Kippen kopen? Wie bezorgt mij er?

6 gedachtes over “pap, de vos en de bliksem

  1. Succes met de studie. Hoop dat je ook een baan vindt. Het is dringen geblazen, in ieder geval bij ons in Nederland.

  2. Ik ben net een interviewbundel van Ischa Meijer aan het lezen. Kan ik je echt aanraden, zijn stijl is verbazingwekkend.

    x

Geef een reactie

