ik beleef: Leerdam!

Voor ik vertrek morgen naar het rustieke Eigenbilzen om er met een bende 13-14-jarigen en een al te gekke medeleidster de boel onveilig te maken, nog dit:

Het optreden in Leerdam zaterdag was geweldig!

Tot zover.

Nu zit ik alleen nog met een met een klein probleempje. Jan Doornbos en Cilja Zuyderwyk, de organisatoren van het festival, kozen mij uit als winnaar van hun kostbare tweede prijs voor de poëziewedstrijd die zij ter gelegenheid hadden uitgeschreven. Ik voelde al aan het gewicht van de werken -toen Cilja mij deze overhandigde- dat ze een grote waarde hadden. Cilja moest wel vijf keer de micro testen voor ze durfde uitspreken welke grootmeester deze twee litho’s had vervaardigd. Het bleek om Olivier Beijn te gaan. Het prijskaartje achteraan gaf echter de doorslag. Ik begon meteen te trillen op mijn benen uit angst ze te laten vallen. Nu zit ik al twee dagen met de dingen in huis, ik verlies ze geen seconde uit het oog. Ik bewaar ze soms in de zetel onder kussens, dan weer leg ik ze onderaan in de kast. Soms ook hang ik ze even aan de muur, maar durf ze niet loslaten uit angst dat ze vallen. ik kijk ook steeds schichtig uit het raam naar buiten, de horizon afspeurend naar eventuele dieven. Prins zegt dat ik gek doe en overdrijf, maar zie, het is sterker dan mezelf! Zo’n prijs! Zo’n prijs!

Nu goed, morgen amuseer ik me dus in Eigenbilzen… 🙂

3 gedachtes over “ik beleef: Leerdam!

Geef een reactie

