mooi en meedogenloos

Of zo:
‘Kijk me niet aan, neen, doe het niet! Ik heb geen zin in uitleg. Echt niet. Die hand weg! Nu! Draai je om! Daar, ga zitten op die stoel. Ik zal ook plaatsnemen. Zo, dat is beter. Kunnen we praten. Ik kijk naar de muur en jij naar mijn rug. Een stuk eenvoudiger, een stuk relaxer. Het overvalt je misschien maar zo moet het nu eenmaal bij mij. Ik kan niet, sorry, ik ben niet in staat om iemand aan te kijken. Geen oogcontact, echt niet. Neen, het spijt me maar dat lúkt me gewoon niet. Als we zo blijven zitten, hier, elk op onze eigen stoel, ja, dan kunnen we misschien een goed gesprek hebben. Goed, waar waren we?’
Een gedachte over “mooi en meedogenloos

  1. Ik moet nog een goed gesprek aangaan met een zeker iemand,
    als ik dit nou eens op een blaadje bij me houd en jij haar tekst ook nog even in de mond legt dan moet het lukken.

    Schitterend!

Geef een reactie

