allerlei

– Hoera, de fotoreportage is af. Vandaag om 14u dien ik ‘m in.

– Ik schrijf een recensie over de film ‘Water’, zogezegd voor in De Morgen. Ik zag Water zaterdag op het filmfestival in Gent. Blij dat ik daarvan toch iets kon meepikken.

– Bij diezelfde De Morgen kan je elke woensdag een bundel uit de wereldpoëzie kopen. Zo hebben we tot nu toe Shakespeare, Hugo Claus en Goethe gehad. Mooi vormgegeven zijn ze, en waardevol mét vertaling. Nu woensdag is het aan Poesjkin.

Prins en ik zijn allebei erg verkouden. Het is niet leuk meer.
– Desondanks zijn we zaterdag naar de poëzieuitreiking in Keerbergen gegaan. Voor die tweejaarlijkse wedstrijd werden meer dan 300 gedichten ingezonden. Prins kreeg er een eervolle vermelding voor het gedicht ‘verzamelwoede’. Ook Lies van Gasse kreeg er één. Winnaars waren 1) Rik Dereeper met mijn kleine meid 2) Tom van Cleemput met in elke lijn en 3) Vera Lesandré met ‘ik zou niet gerust zijn’. Naast de drie prijzen en de zes eervolle vermeldingen werd ook een prijs uitgereikt naar de beste inzending uit Keerbergen zelf. Die ging naar Gust van Huyck met zo gaan zij ter kerke. Gust was de beste van de twee inzendingen.
Jeroom, ’n oude man die ik heel goed kende, maar geen familie van me was, is donderdag overleden. 93 was hij. Gezegend dus. Gisteren brachten we ’n bezoek aan zijn zus met wie hij zijn hele leven heeft samengeleefd. Hij vertelde niet zoveel meer in zijn laatste dagen. Wél de vele spreuken en gedichten die hij uit zijn hoofd kende, sprak hij dag na dag nog uit. Heerlijk. Ik hoop er hier ooit eens een paar te plaatsen.
Geef een reactie

