Het weekend

Zo deed ik zaterdag ook mee aan de West-Vlaamse Gedichtenslag. Niet gewonnen, neen, verre van. Doeke Fennema en Armando Dios gingen met de halve finale plaatsen lopen. Ene Yerna Van Den Driessche kreeg ’n eervolle vermelding voor haar eerste geslaagde deelname aan ‘n slam. Ontgoocheld? Damn sure. Ik zou teveel geoefend hebben. Eén jurylid vond me wel nog goed, al beweert hij me al beter gezien te hebben. (Vorig jaar, toen ik voor het allereerst meedeed aan ’n slam, hoi.)

Zondag beloofde een rustige dag te worden bij famile. Niets van. Om halftwaalf werd Prins opgebeld en kreeg te horen dat hij maar beter om twee uur in Zaal Retorica op de Boekenbeurs aanwezig was om er ’n Goldpenprijs in de wacht te slepen. Snel eten, spullen pakken en wegwezen dus. Daar aangekomen belemmerde ’n takelwagen ons echter net op tijd te komen. En terwijl ik van Eva Cox en Peter Holvoet-Hanssen al te horen kreeg dat Prins de eerste prijs had gewonnen, was hij nog aan het parkeren. Cox en Holvoet-Hanssen hadden wél het geduld om op ‘m te wachten zodat hij de winnende gedichten zelf kon voorlezen.

Daarna hebben we er nog wat politieke debatten gevolgd en nógmaals -zoals vorige week zondag- wat rondgeslenterd op de beurs. Ene Stijn Vrancken was er net bezig ’n standbeeld van Creatief Schrijven van de hand aan het doen. En hoewel hij toen hij ons zag aankomen, het over ’n rijke dichter met ’n baard had die wellicht wel wat kon opbieden, hielden we onze mond. Het beeld werd verkocht voor 460 euro.

Die avond kreeg ik nog van Tine Moniek! te horen een exemplaar van ‘Het Liegend Konijn’ te hebben gewonnen. Bedankt!

Geef een reactie

