Tweede voorronde slam Antwerpen

Na een afwijzing voor een gastoptreden in 2007 in het schrale café van de Muzeval kon sehr geerte Prins The Iron Lady in het restaurant ernaast alweer niet bekoren. Dit terwijl er maar vier kandidaten waren en maar liefst drie mensen door mochten naar de finale. De andere kandidaten? Sammy De Burghgraeve, ene Maarten Engels en nog iemand van wie de naam me nu even ontgaat.
(Er zou een elfde gebod moeten zijn: ‘wees geloofwaardig’)
7 gedachtes over “Tweede voorronde slam Antwerpen

  1. ik denk NIET dat die iron lady daar ook maar een bal mee te maken had. Dit was een jury die gewoon punten heeft gegeven, punten die niemand kent buiten die jury en die ook niemand ooit zal weten….

    Zo ook dat de beslissing over het gastdichtersschap een unanieme beslissing was….

    groet

    kaatje wharton

  2. Aan Marc Greven,

    neen Marc, het was zeker geen queeste, Sylvie en David beschouw ik toch wel als goede schrijfvrienden en ik gun iedereen altijd een winst maar dat kan niet in een wedstrijd. En als bij puntenoptelling van alle juryleden blijkt dat het totaal anderhalve punt lager ligt dan de ander dan mag het hier om goede vrienden gaan of niet, dan wordt er niet gediscussieerd over die puntentelling.

  3. Aan Marc,

    zowel Sylvie als David beschouw ik als goede schrijfvrienden waarvan ik altijd blij ben dat ik ze nog eens tegenkom en neen, het gaat hier helemaal niet om een queeste.

    Ik zou ook graag hebben dat iedereen wint maar dat kan niet in een wedstrijd. Er zat maar één puntje verschil tussen de derde en de vierde plaats. Hadden wij dan de score moeten omdraaien omdat we David wel goed kenden en die andere persoon heel wat minder? In onze ogen: neen dus, hoe spijtig we het ook voor hem vonden.

    En dat er tenslotte drie personen naar de finale zijn gegaan, ligt mij ook niet helemaal lekker maar ik ben niet die iron lady die hier de beslissingen neemt, ik ben maar één onderdeel van de jury, iets wat hier blijkbaar even over het hoofd werd gezien wat mij ten zeerste spijt.

    groet

    kaatje

  4. Dat is dan zeer duidelijk, Kaatje, het zal voor Sylvie waarschijnlijk moeilijk te verkroppen zijn. Jammer voor David Troch, maar er zijn kansen genoeg.

  5. Marc,

    dank je want net zoals ik tijdens die voorronde noch leider noch doorslaggevend ‘argument’ was, was dit net hetzelfde wat betreft de mensen die gastdichter zouden worden in 2007. Mijn stem is daar maar een radertje van het geheel. Wel spijtig dat men dat plots om één of andere duistere reden niet meer begrijpt.

    Voor zover ik van David begreep, voor dit tornooi, was hij gewoon hartstikke blij nog eens op een podium te kunnen staan (zijn woorden, niet de mijne) en ik begrijp dit dus nog steeds niet maar kijk… ik prefereer vriend te kunnen blijven en de rest… tja, ik geef even antwoord en dan draait zowel mijn als de verdere wereld buiten mij gewoon verder en blijf ik niet meer stilstaan bij dingen die toch geen oplossingen meer hebben behalve dan ‘aanvaarding’

    groet

    kaatje

  6. Hier toch ook nog even duidelijk stellen dat de programmatie voor de Muzeval NIET het werk is van een Kaatje Wharton, maar de beslissing, vaak unaniem, van de kerngroep van de Muzeval, met meer dan tien leden.

    Kaatje blijven aanvallen op haar door jullie uitvergrote aandeel in deze beslissing is niet bijster correct van jullie.

    The Iron Lady ervan maken al helemaal niet. Of zien jullie Kaatje ineens niet meer als een mens, maar als een blikken trommel waar naar hartelust op gespuwd mag worden? Dat zegt iets, zoniet veel over jullie niveau. Ik vraag me af wat Nobel daarover te zeggen zou hebben.

    groet,

    Frans Vlinderman

Geef een reactie

