precies160

Een tijd geleden vond ik op het internet een site waar je gedichten moest schrijven van precies 160 lettertekens. Net als ’n sms dus. Ik schreef snel een inval op in Word en zond het door. Uiteindelijk bleek het niet het exacte aantal tekens te bevatten, maar de jury, waaronder Frank Vandenbroucke, minister van onderwijs en werk (!) was wel onder de indruk, blijkt nu.

Het gedicht paste ik later aan op de site precies160 van Sofie Cerutti, daar zegt ’n goed systeempje veel exacter hoeveel tekens je hebt.

open me liefste
en ik beloof je
geen opverend clowntje
in je gezicht of
een monotoon
muziekje
daar hou je niet van
open me gewoon
zie
ik ben het maar
met zoenen

Geef een reactie

