Merendree 2007: ex aequo

Even een korte, dringende mededeling van op de redactie…

Alleen het tromgeroffel ontbrak nog bij de prijsuitreiking van de poëzieprijzen van Merendree zaterdag. De spanning in het parochiezaaltje was zo omstreeks 17u30 te snijden. Hieronder de resultaten(!):
  • De religieuze prijs Gerolfswal, 300 euro, was ’s voor Annemie Dijkmeer uit Gent voor haar gedicht dat ze rond psalm 22 schreef. Frédéric Leroy was ook genomineerd voor die prijs.
  • De prijs voor -18-jarigen, de Anton van Wilderodeprijs, werd niet uitgereikt. Er waren te weinig inzendingen. Opvallend was dat het vijf meisjes waren die genomineerd waren voor de prijs.
  • Aan Erwin Evens uit Dworp werd de Basiel De Craeneprijs voor debutanten, 500 euro, toegekend. Onder de genomineerden hier bevonden zich ook nog Ruth Lasters, Wouter Steyaert en Tom Van Cleemput.
  • De Grote Prijs van Merendree werd als laatste uitgedeeld. Dat bleek een moeilijke beslissing te zijn geweest en uiteindelijk koos de jury voor twee winnaars. Reine De Pelseneer en Martin Carette mochten de 750 euro delen. De andere genomineerden voor de Merendreeprijs waren Bert Bevers, Jean-Pierre De Bock en… ikzelf :).
5 gedachtes over “Merendree 2007: ex aequo

  1. Dan zal je het ook niet verwonderlijk vinden dat ik baal van Silvie Marie in het programmaboekje, ik heb mijn naam nochtans aan de telefoon gespeld…

  2. Hihi, ik heb niet moeten balen (zwijgen is goud).

    Nog eens proficiat, echt tof om jou en David ineens tot de kennissenkring te mogen rekenen.

  3. Hallo,
    Ik volg je, heb ook niet graag dat mijn naam verkeerd geschreven wordt. En met een familienaam als de mijne komt dit vaak voor.
    Toch even dit Sylvie Marie: de winnares van de religieuze prijs gerolfswal was niet voor annemie dijkmeer, zoals ik lees op deze site, maar wel voor annemie deckmijn! Ik ken deze dame en weet dat ook zij haar naam graag correct geschreven ziet.
    Diane

    1. Hallo,

      10 op 10 voor het spellen van namen krijg je van mij in ieder geval.
      Toch even dit over de dame in kwestie: Annemie Dekmij zou ze zeker ook niet tof vinden, daar zou ze de religieuze prijs moeilijk mee kunnen winnen…

      Piet

Geef een reactie

