Dichter bij het vuur

Morgen is het de hoogdag van de poëzie. De hoogdag van de poëzie, ja. Dat zei ik maandag nog aan de secretaresse van de regionale redactie.

– ‘Met (x).’
* ‘Hallo, Sylvie hier nog eens, ik kan donderdag toch niet komen werken, heb even niet goed in mijn agenda gekeken. Het is Gedichtendag, ik moet ’s avonds ergens optreden. Helaas.’
– ‘Gedichtendag, zozo.’
* ‘Hmm, ja, de hoogdag van de poëzie. Helaas.’

U leest het. Helaas, zei ik. Tot tweemaal toe. Nog één keer en er kraait een haan. Ook ik verdien een kruisiging.
Indien u toch genade wilt tonen met een jonge freelancer die naar haar zin even te weinig werk heeft, kom dan morgenavond om 20.30 uur naar het huis van voormalig kunstenaar Ernest Albert in de Hortensiadreef 31 te 2920 Kalmthout (België). Prins en ik zullen bij het haardvuur om beurten gedichten voorlezen. De entreeprijs bedraagt 2,5 euro. Informatie kan je bij Loowie de Koning verkrijgen op +32 (0)3 666 73 48 of via loowiedekoning@hotmail.com.
Geef een reactie

