blinddicht

ik heb nog niet uitgedokterd
wat ik ga doen als ik straks blind ben.
de krant lezen zit er niet meer in,
laat staan ervoor werken.

werkloos dan? wat doen blinden
eigenlijk zoal van job? snel nog even
opzoeken nu het nog kan.

belangrijk zal vooral te weten zijn
of er blinde dichters bestaan.
de enige blinde ‘kunstenaar’
die nu bij mij opkomt
is andrea boccelli.
ik heb niets met die man.

om te oefenen, schreef ik dit
alvast met de ogen dicht.
maar omdat ik het niet meer kan herlezen,
zie ik het niet zitten om
een einde te bedenken.

laat staan een titel.

2 gedachtes over “blinddicht

  1. Ray Charles, Blind Willie Mc Tell (zie nummer van Dylan), Stevie Wonder… blind kan je meer doen dan veredelde Italiaanse schlagers zingen…

Geef een reactie

