Ik was net weer op de radio! (update)

…. niet als Sylvie Marie, maar als Sylvie De Coninck! Die Sylvie De Coninck ging in op de uitnodiging van het Radio1-programma ‘Sonar’ die de luisteraars de vraag stelde ‘Bij welk lied denk je terug aan een zomerkamp?’. Natuurlijk heeft Sylvie De Coninck duizend herinneringen bij liedjes uit haar rijke kampverleden, maar dit schreef ze neer…

goeiemorgen, morgen
Sylvie De Coninck

Voor het chirokamp van de zomer van 2001 hadden onze aspileiders Fenja en Stijn een geweldig idee om ons uit ons bed te halen. Ze waren bij elke aspi op voorhand thuis langsgeweest om de ouders een leuke ochtendboodschap te laten inspreken op tape. Dat deed wel gek! Iedere morgen was er wel iemand anders zijn pa of ma die riep ‘Willem, opstaan’ of ‘Valerie, uit bed!’

Mijn eigen ouders waren zo geniaal geweest om te gaan zingen als nicole en hugo:

mama: goeiemorgen, morgen…
papa: goeiedag
mama: blij dat ik je weer…
papa: ontmoeten mag.

Het is de enige keer in mijn leven dat ik mijn ouders in koor heb weten te zingen, u kunt zich voorstellen dus waaraan ik denk als ik dat liedje nog eens hoor 🙂

De papa van Rieke had trouwens ook een leuke liedje om zijn dochter wakker te maken. Het was een eigen melodietje dat de volgende tekst had:

’s ochtends fluit het keteltje de morgen in, teken van eenzaamheid!’

Nog geen vijf minuten later werd Sylvie De Coninck gebeld en mocht ze haar verhaal op de radio doen. Luister er hier naar! Mensen die weten waaruit dit laatste liedje komt, of waarop het alludeert, mogen mailen naar sonar@radio1.be .:)
Geef een reactie

