Netvliesloslating part 2

Vorige week maandag opnieuw aan het oog geopereerd geweest (voor de geïnteresseerden: de olie die mijn netvlies terug op zijn plaats moest drukken, werd verwijdered). De ingreep was minder groot dan die van 1 juli, maar heeft me de voorbije week toch wel wat parten gespeeld.

Gisteren was gepland om terug aan de slag te gaan. Ik, hoopvol, stak voor het eerst in meer dan twee maanden opnieuw mijn linkerlens in mijn oog. Nu zou ik dus weer de wereld normaal zien! Helaas, de teleurstelling was groot toen ik zag dat alles nog steeds vervormd bleek te zijn.

Gebeld naar de dokter: ‘Dat is normaal, mevrouw.’
Geweest naar de dokter: ‘Mja, er zitten inderdaad nog wat plooitjes op je netvlies en ja, een klein vliesje boven je netvlies en o ja, je andere oog zou beter ook behandeld worden.’

Conclusie: Nog niet meteen aan de slag + kijken hoe dat linkeroog evolueert + rechteroog volgende week preventief met de laser behandelen.

Dit jaar wordt Het Jaar van Het Oog. Het had Het Jaar van het Nieuwe Huis geweest kunnen zijn, of ook wel Het Jaar van de Vaste Job, of misschien zelfs wel Het Jaar van de Zoektocht naar een Geschikte Uitgever, maar het wordt, nu wel zeker, Het Jaar van Het Oog.

het bliksemt hier
Een gedachte over “Netvliesloslating part 2

Geef een reactie

