Wat ik vergat te zeggen…

‘Dezer dagen moet onze voorjaarsaanbieding afgewerkt worden: het prospectus dat rond de jaarwisseling het licht zal zien en waarin we de nieuwe titels aankondigen die vanaf volgend voorjaar zullen verschijnen bij onze uitgeverij. Daarin alvast een stevige debutante, om maar iets te noemen…’

Een glimlach krult me om de lippen als ik deze zinnen lees uit de weblog die uitgever Rudy Vanschoonbeek naar aanleiding van de Boekenbeurs onderhoudt. Dat terwijl het eigenlijk ook evengoed om iemand anders kan gaan. Het doet me in ieder geval aan iets denken: met alle spanning rond de verschijning van de bundel van Prins ben ik vergeten te vertellen hoe het mezelf de voorbije maanden is vergaan in publicatieland!

Het mocht al duidelijk zijn, dankzij dit en dit en dit begonnen enkele uitgevers zich te roeren. Twee van hen waren er vrij snel bij om me om een manuscript te vragen. Ik besloot naar beide iets door te sturen. Voor de zekerheid, zeg maar. Beiden waren heel tevreden met wat ze te lezen kregen, waardoor ik verplicht werd een keuze te maken. Dat was allesbehalve eenvoudig en ik lichtte me dan ook bij meerdere dichters in over de één en de ander.

Maar zoals dat altijd gaat: als twee honden vechten om een been, krijg je in een ver land waar je alles op een rijtje aan het zetten bent, plots een mailtje van een derde die zich na een gesprek afgetekend als de beste optie profileert. Ik ben dan ook heel blij te mogen vertellen dat ik volgend voorjaar debuteer bij Uitgeverij Vrijdag, jawel, die nieuwe, en vooral erg enthousiaste Vlaams uitgeverij! Samen met Uitgeverij Podium brengen ze mijn bundel op de markt. Het beloven spannende tijden te worden.

Geef een reactie

