Vandaag in Humo

Rubriek De Toekomst

Sylvie Marie (24) dichteres
Al vier jaar publiceert dichteres Sylvie Marie in literaire tijdschriften zoals Het Liegend Konijn. Vorige week kwam ze op de proppen met haar allereerste bundel ‘Zonder’. Onze Man is er elders in dit blad zeer lovend over.*

Grootste voorbeeld? Esther Jansma. Jansma is behalve dichteres ook dendrochronologe: ze bestudeert de jaarringen van bomen. Door haar wetenschappelijke achtergrond kijkt ze op een heel directe manier naar de dingen, waardoor haar gedichten heel bijzonder worden.

Grootste gebrek? Ik wil te veel. Dat is een nadeel, want daardoor blijven te veel gedichten en verhalen onafgewerkt liggen. Ik heb een paginalang document op mijn computer met onaffe gedichten en gedachten. Erg vervelend.

Meest waardevolle advies? ‘Blijf jezelf en volg je gevoel.’ Mag is bij dezen iedereen die me dat ooit gezegd heeft bedanken?

‘Ik wil nooit worden als…’ Eén of andere literaire eendagsvlieg.

Hoogtepunt tot nu toe? De héél blije verrassing toen ik de allereerste recensie van mijn dichtbundel las. Dat is één van mijn topmomenten tot nog toe. Maar mag ik dat wel hardop zeggen?

‘Op mijn vijftigste wil ik…’ Met mijn vriend in het huis in Sint-Denijs-Westrem wonen dat we net hebben gekocht. En dat huis moet tegen dan afbetaald zijn met het geld dat ik heb verdiend als dichteres.

* lees je hier zo snel mogelijk!

Geef een reactie

