Koningsblauw 2009

Voor de achtste editie van Koningsblauw mocht ik in Genk en in Gent op het podium aantreden. Een unieke ervaring. De avonden brachten een hommage binnen een hommage. Koningsblauw, dat ontstaan is ter nagedachtenis van de dichter Herman De Coninck, vierde immers dit jaar ook de tachtigste verjaardag van Remco Campert mee. Zo brachten alle dichters een gedicht uit zijn oeuvre en droegen ook allemaal zelf een gedicht aan hem op. Het maakte het heel speciaal.
Ik maakte slechts twee van de vier afleveringen van Koningsblauw mee – in Antwerpen en Brussel was Vrouwkje Tuinman te gast. Toch heb ik het gevoel dat ik een hele tijd weg ben geweest. Misschien komt dat door het feit dat het gewoon erg lange dagen waren, misschien komt het ook door al die wijsheden die de andere gasten me hebben toegefluisterd. Daardoor voel ik me, na deze korte tournee, gewoon weer een pak ouder en wijzer.
IMG_2529
Leonard Nolens
Maarten Inghels
Maarten Inghels
Een meisje
Een meisje
Ester Naomi Perquin
Ester Naomi Perquin
Remco Campert
Remco Campert
Presentator Piet Piryns
Presentator Piet Piryns
Geef een reactie

