Een nieuwe cover voor Zonder?

Boeken gaan ’n eigen leven leiden. Het zijn als kinderen, je doet ze ontstaan, schaaft en schuurt eraan tot je denkt dat ze volwassen zijn en laat ze dan vrij. Wie ze ontmoeten of waar ze uiteindelijk terechtkomen, daar heb je nog weinig vat op. Laat staan controle. Dat heb ik deze week aan den lijve ondervonden. Charlotte Apers, een meisje dat illustratie studeert aan de kunstacademie St. Joost te Breda, heeft namelijk  in het kader van haar stage een nieuwe cover gemaakt voor mijn bundel ‘Zonder’. Zonder dat ik er iets van wist. Een schaduwopdracht noemt ze dat.  ‘Ik ben voor het ontwerp uitgegaan van ‘het gevoel’ dat het bij mij oproept als ik uw gedichten lees’, schrijft ze me. Bij deze het resultaat:

boekomslagZonder

Wat ik ervan vond, vind je terug op de weblog van Charlotte.

Geef een reactie

