Ik wil een naam van Chocola

Gisteren twee exemplaren van ‘Ik wil een naam van Chocola’ binnengekregen. Ondertitel is ‘Querido’s poëziespektakel 2′ en daarmee is meteen al gezegd wat de opzet is. Ted van Lieshout heeft in navolging van ‘Kwam dat zien! Kwam dat zien! Querido’s eerste poëziespektakel’ een tweede keer de opdracht van samensteller op zich genomen en niet eerder gepubliceerde kinder- en jeugdpoëzie van maar liefst zeventig dichters verzameld. Ik ben een van die zeventig dichters.

Naast twee gedichten van mij vind je in bloemlezing nog werk van Eva Cox, Elvis Peeters, André Sollie, Hans Hagen, Eva Gerlach, Tonnus Oosterhoff, Rogi Wieg, Tjitske Jansen, Sjoerd Kuyper en vele anderen.

De bundel is erg mooi uitgegeven met op elke bladzijde schitterende illustraties, enkele bladzijden waarin elke deelnemende dichter prijsgeeft wat het ‘recept voor een gedicht is’ en achteraan in de bundel een kort interview en een foto van elke dichter. Geweldig om te lezen!

chocola

Een gedachte over “Ik wil een naam van Chocola

Geef een reactie

