Gedichtendag 2010

Speciaal voor Gedichtendag vroeg Stichting Lezen tien Vlaamse en Nederlandse dichters om een gedicht ‘over de grens’ te schrijven: Stijn Vranken, Paul Bogaert, ikzelf, Tsead Bruinja, Maarten Inghels, Ted van Lieshout, Ruth Lasters, Christophe Vekeman, Charles Ducal en Edward van de Vendel met illustraties van Floor de Goede. Het resultaat kan je lezen, ontdekken en proeven in de mini-dichtbundel ‘ Iedereen Leest :: Over de Grens’. Die kan je op Gedichtendag gratis krijgen in de treinstations van Gent-Sint-Pieters, Antwerpen-Centraal, Genk, Leuven en Brugge. De bundel is ook in ruim 180 bibliotheken te krijgen.

Dit is mijn bijdrage. Vanmorgen al heb ik dit gedicht op de trein tussen Gent-Sint-Pieters en Landegem voorgelezen:

Een gedachte over “Gedichtendag 2010

  1. ik vind dit een fantastisch gedicht
    ik ga het gebruiken voor mijn examen van repetoire
    het inspireerde mij ook om een eigen gedicht te schrijven

Geef een reactie

